کاربرد آینه الکتروکرومیک

کاربرد آینه الکتروکرومیک برای دید بهتر راننده در هنگام شب می‌باشد. شاید برای بسیاری از افراد، وقوع این مسئله که در زمان رانندگی در طول شب، بازتاب نور ماشین‌های دیگر، چشم راننده را آزار دهد. این موضوع، یکی از مشکلات بسیار عمده، برای رانندگان است.
البته برخی از رانندگان قدیمی، از بروز این نوع مشکل، هیچ اعتراضی ندارند.

بیشتر رانندگان نسل جدید، با بازتاب نور در چشمان خود در هنگام شب، مشکلات زیادی پیدا می‌کنند. بسیاری از متخصصین در ساخت اتومبیل، به این نکته دست یافتند که باید تغییراتی را در ساختار آینه خودرو به وجود آورند.

در نهایت ساخت آینه الکتروکرومیک، یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین آینه، برای برطرف سازی این مشکل شد. در اصل، یکی از مشکل‌ساز‌ترین نکاتی که در زمان رانندگی برای راننده به وجود می‌آید؛ بازتاب نور چراغ است.

در هر صورت، اگر بتوان مکانیزمی را آغاز کرد که با توجه به آن میزان نور ضعیف شود؛ مشکل تا میزان زیادی حل می‌شود. اصلی‌ترین کاربرد آینه الکتروکرومیک تیره کردن آینه در زمان تابیدن نور با شدت زیاد به چشم راننده است.
بنابراین چشم راننده در این زمان، از نور مستقیم به چشمان خود در امان می‌ماند. ساختار این نوع آینه در طول روز به رنگ روشن و در طول شب نیز به رنگ تیره در می‌آید.

آینه الکتروکرومیک و ساختار آن

این نوع آینه در ساختار اتومبیل، از دو سطح به شکل شیشه‌ای تولید می‌شود. در قسمت میانی در دو سطح شیشه‌ای آن، از یک ژل الکتروکرومیک استفاده شده است.

در اصل، ایفا کننده نقش اصلی ساختار آینه، بر دوش ژل مورد نظر است. از نظر معنی، الکتروکرومیک، تغییر دادن رنگ با شدت جریان الکتریسته است. به این شکل که با تغییر یافتن جریان الکتریسته، رنگ ژل نیز تغییرات اساسی را به خود می‌گیرد.

قسمت رو و پشت آینه، از یک حسگر نسبت به نور استفاده شده است. حسگر در بخش عقب آن، نور محیط را در بیرون از شیشه دریافت می‌کند.
بنابراین نسبت به شدت و ضعف نور حساس است. با توجه به میزان شدت نور، رنگ ژل در آینه، تغییر حالت می‌دهد. تیره و روشن شدن رنگ آینه، با توجه به ژل و حسگری که در آینه ایجاد شده، به وجود می‌آید.

آینه الکتروکرومیک

عملکرد آینه الکتروکرومیک

بسیاری از اتومبیل‌های ساخت امروز، از این نوع آینه بهره برده‌اند. البته آینه الکتروکرومیک، یکی از گزینه‌های مناسب و آپشن‌های هدفمند برای اتومبیل است.

آینه الکتروکرومیک، نیاز به تنظیمات برای دید بهتر در راننده ندارد. در اصل، مانند آینه بغل، تنظیمات خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است. این نوع آینه، نور مناسبی را برای رانندگی در طول شب، به وجود می‌آورد.
برای افرادی که در طول شب، دید خوبی ندارند و یا این که نسبت به نور اتومبیل‌های رو به روی خود حساس هستند؛ به کار بردن این نوع آینه برای آن‌ها مناسب است.

داشتن دید درست از طریق آینه در زمان رانندگی، بسیار اهمیت دارد. دید درست و دقت به آن، منجر به کم شدن مشکلاتی از قبیل تصادفات جاده‌ای خطرناک است.

در طول شب، تصادف‌های بسیار خطرناکی اتفاق می‌افتد که بسیاری از تصادفات در طول شب، منجر به مرگ افراد شده است. بنابراین کاربرد آینه الکتروکرومیک در میزان دید کافی و جلوگیری از بروز مشکلات نور، بسیار اهمیت دارد. از سایت‌های معتبر فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو می‌توانید این محصول را تهیه کنید. آینه الکتروکرومیک، نسبت به آینه‌های دیگر، تمامی اشیاء و انسان‌ها را در اندازه بزرگ نشان می‌دهد.

کاهش بازتاب نور، خاصیت بسیار ارزشمند برای این نوع از آینه، در ساختار اتومبیل است. دارا بودن شفافیت بیش از اندازه برای آینه، وضوح بهتری را برای دید در شب برای راننده به وجود می‌آورد. رانندگی در طول شب، باید به شکل واضح و دید مناسب باشد.
کدر و یا عدم وضوح آینه، مشکلات زیادی را برای رانندگان به وجود می‌آورد. نکته دیگر برای این نوع از آینه، تغییر دادن رنگ آن به شکل اتوماتیک است.

آینه الکتروکرومیک اتومبیل

آپشن‌های آینه الکتروکرومیک

یکی از گزینه‌های استاندارد برای این نوع از آینه، استفاده از آن به جای مانیتور قسمت عقب اتومبیل است. حتی برای متصل کردن دوربین‌های عقب اتومبیل در زمان پارک کردن خودرو، از این آینه می‌توان استفاده کرد.
دوربین و آینه به هم متصل می‌شوند. بنابراین در زمان پارک کردن اتومبیل، قسمت عقب خودرو، به کمک این نوع از آینه ‌ها قابل به مشاهده است.

به کار بردن این نوع آینه در اتومبیل، منجر به کاهش تصادفات و افزایش سطح ایمنی در خودرو می‌شود. افزایش ایمنی برای خودرو، یکی از قابلیت‌های بسیار اثربخش است. البته این روز‌ها از مزیت‌های بیشمار این آینه در طول شب، برای ساخت اتومبیل‌ها بیشتر استفاده شده است.

ساختار زیبا و ایجاد آسایش و راحتی برای این نوع از آینه، دید خوبی را در طول شب و حتی روز نیز به وجود می‌آورد. بنابراین ساختار این نوع از آینه، برای مشکل پسندان نیز بسیار مناسب است.

از نظر ظاهری، ساختار و شکل بسیار زیبایی را نیز به خود اختصاص داده است. بنابراین داشتن امکانات استاندارد برای اتومبیل، امکان رانندگی درست را افزایش داده و نهایت لذت برای رانندگی برای افراد به وجود می‌آید.
لذت بردن از رانندگی خود یکی از مقوله‌های مهم برای افراد است. داشتن اتومبیل استاندارد با ساخت قابل توجه، می‌تواند گزینه مناسبی برای رانندگی باشد.
اطمینان خاطر داشتن از ساختار اتومبیل برای رانندگی در طول روز و یا شب، عاملی برای کاهش تصادفات است.

با توجه به این که، انسان همواره در حال فراگیری علم و دانش‌های به روز شده است؛ برای رسیدن به ساخت‌های جدید نیز همواره تلاش می‌کند. رسیدن به ساخت و هدف‌های صنعتی، خود یکی از بهترین حالت‌های ممکن برای رشد و پیشرفت در هر زمینه‌ای است. ساخت اتومبیل، به عنوان یکی از فرصت‌های صنعتی مناسب، در حوزه خودرو سازی و کسب سود مناسب از فروش آن است.

بنابراین با دارا بودن حداکثری استاندارد‌ها در اتومبیل، میزان فروش آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. یکی از آپشن‌های پرکاربرد در اتومبیل، آینه‌های آن است.
آینه یکی از آپشن‌های مهم در ساخت اتومبیل است. برای داشتن اتومبیل استاندارد باید ساخت درستی نیز بر روی آن پیاده سازی شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *