اجزای تشکیل دهنده جلوبندی ماشین

جلوبندی ماشین این امکان را برای ماشین به وجود می‌آورد تا بتوان فرمان راحت‌تر و بهتری را برای ماشین در دست گرفته و بسیار عالی بتوان آن را هدایت کرد. قطعاً تاکنون شما تا به حال عبارت جلوبندی ماشین را بارها شنیده‌اید و ماشین‌های مختلفی را در مراکز تعمیراتی دهید که جلوبندی آن‌ها در حال تعمیر است.

آیا شما تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که منظور از جلوبندی ماشین چیست و دقیقاً صحبت از کدام یک از قسمت‌های خودرو می‌باشد؟ جلوبندی خودرو یکی از بخش‌های بسیار مهم در خودرو می‌باشد که هر نوع ایرادی درون ماشین وجود داشته باشد مربوط به این بخش می‌باشد. اگر جلوبندی خودرو دچار خطا باشد.

در واقع این خرید و فروش ماشین کار بسیار سختی باشد به دلیل اینکه جلوبندی خود را بسیار اهمیت اهمیت بالایی دارد. امروزه مراکز تخصصی بسیار زیادی در بخشی از شهرها وجود دارد که بتوانند جلوبندی ماشین را به درستی انجام دهد.

ما در این بخش از مقاله قصد داریم جلوبندی ماشین را بررسی کنیم و قسمت‌های مهم آن را برای توضیح بدهیم؛ پس بهتر است با ما همراه باشید. به صورت کلی جلوبندی ماشین مربوط به قسمت جلوی و زیر ماشین‌ها گفته می‌شود که تمامی قسمت‌ها مانند چرخ جلویی، فرمان، میل فرمان درون این بخش قرار دارد و جلوبندی خودرو سیستم تعلیق خودرو و را شامل می‌شود.

با استفاده از آن راحتی سرنشینان و همچنین ضربات وارد شده بر اساس ناهمواری‌های جاده کنترل می‌شود و می‌تواند آن‌ها را کنترل کند. تفاوت عمده‌ای که در بین این دو بخش وجود دارد این است که سیستم تعلیق خودرو در واقع کمک فنر و چرخ‌های عقب به حساب می‌آید و چرخ‌های جلوی نقش این را دارند که بتوانند خود را هدایت کند؛ پس به همین دلیل سیستم تعلیق بخش جلویی نسبت به سیستم تعلیق بخش عقبی اهمیت بسیار بیشتری دارد.

جلوبندی ماشین

اجزای تشکیل دهنده جلوبندی ماشین

باید بدانید که قطعات مختلفی در جلوبندی ماشین وجود دارند که هر کدام از آن‌ها نقش موثر و بسیار کاربردی را در ماشین به عهده دارد؛ پس به همین دلیل اگر خرابی و نقص در یکی از این اعضا به وجود بیاید.
در نهایت ممکن است ایرادات بسیار زیادی در حین رانندگی برای شما به وجود بیاورد.

این قطعات عبارتند از:

  • سیستم تعلیق در جلو
  • سیستم فرمان
  • سیستم چرخ
  • بلبرینگ و توپی چرخ‌ها
  • اکسل
  • رام
  • میل تعادل و میل موجگیر
  • طبق
  • سگدست و شغالدست
  • فنر و کمک فنرهای جلو

هر یک از اجزای تشکیل دهنده جلوبندی ماشین را می‌توانید به صورت آنلاین از سایت‌های معتبر فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو با قیمت مناسب خریداری کنید.

آیا جلوبندی خودرو دچار خرابی می‌شود؟

شما باید بدانید که زمانی که صحبت از جلوبندی ماشین می‌شود یعنی در واقع در این قسمت خرابی نیز مانند بخشی دیگر به وجود می‌آید. باید بدانید که جلوبندی عمر متوسطی دارد.

به عنوان مثال بهترین حالتی که شما می‌توانید برای خودروهایی که بسیار در حال فعالیت هستند در نظر بگیریم عمر مفید جلوبندی ۶ ماه می‌باشد. البته باید که برای عمر مفید خودرو باید تردد مسیرهایی را که خود را نابود می‌کند نیز در نظر بگیرید. اگر خودروی شما در مسیرهای ناهموار عبور می‌کند باید بدانید که عمر مفید آن کمتر است.

اگر بخواهیم به صورت معمولی را بررسی کنیم خودروهایی که مسافت کمتری را طی کردند و از آن‌ها در مدت زمان کمتری استفاده شده است جلوبندی می‌تواند تا حدود یک و نیم سال عمر مفید داشته باشد.

جلوبندی خودرو

جنس جلوبندی ماشین از چیست؟

شما باید بدانید برای اینکه بتوانند جلوبندی خودرو را بسازند از فولاد استفاده می‌کنند اما این فولادی که در جلوبندی خودرو به کار می‌رود حالت ارتجاعی دارد تا بتواند لرزه‌ها و یا نیروهایی که در مسیر به وجود می‌آید را کنترل کند.

به صورت کلی باید گفت که قطعات جلوبندی و جنس آن‌ها باید به صورتی باشد تا بتواند وزن خودرو را و همچنین نیروهایی که از مسیر به عنوان می‌شود به خوبی کنترل کند و بتواند یک فضای امنی را برای سرنشینان به وجود بیاورد.

وظیفه جلوبندی خودرو

جلوبندی خودرو در واقع بخش بسیار مهمی دارد که می‌تواند تعادل و هندلینگ را در خود را به وجود بیاورد؛ پس به این ترتیب می‌تواند برای خودرو اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. در زمانی که صحبت از اهمیت جلوبندی می‌شود باید بدانید برای اینکه بتوانید سلامت جلوبندی را حفظ کنید باید به روغن ترمز و روغن موتور اهمیت بسیار زیادی بدهید.

اگر بخواهیم به صورت واضح‌تر وظیفه جلوبندی خود را برای شما توضیح بدهیم باید بدانید که مواردی مانند دور زدن پیش به سمت راست و چپ، حرکت مستقیم، نرمی و روان حرکت کردن خودرو بر عهده جلوبندی می‌باشد.

اگر درون خودروی جلوبندی وجود نداشته باشد یا هرگونه ایراد و خرابی در این قسمت وجود داشته باشد و در هنگام رانندگی شما احساس ناامنی دارید و این موضوع راننده و سرنشینان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است در مواردی خطراتی را نیز برای شما به وجود بیاورد.

جلوبندی ماشین

دلایل خرابی جلوبندی خودرو چیست؟

همانطور که گفتیم جلوبندی خودرو مانند هر وسیله دیگری ممکن است دچار خرابی و ایراد بشود و نیاز داشته باشد تا از تعمیرات اساسی استفاده شود. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد به اینکه به خودروی شما چه میزان آسیب وارد شده است و بعد خرابی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین دلایلی که باعث خرابی جلوبندی خودرو می‌شوند عبارتند از:

  • بالانس بودن چرخ‌ها
  • خرابی لاستیک
  • خرابی بلبرینگ
  • ضربه وارد شده به شاسی
  • ضعیف و غیر استاندارد بودن کمک فنر و فنر‌ها

نحوه تشخیص خرابی جلوبندی ماشین

یکی از راحت‌ترین مواردی که تمامی رانندگان به راحتی می‌توانند علائم آن را تشخیص دهند و به سادگی متوجه بشود خرابی در جلوبندی خودرو است. یکی از راه‌هایی که شما بتوانید خرابی را تشخیص دهید این است که آن را تکان بدهید. برای این کار لازم است وزن خودتان را روی بخش جلویی خود را بیندازید و به طرف پایین فشار دهید. این کار را چند بار انجام دهید و بعد آن را رها کنید و این کار را در قسمت عقب نیز می‌توانید انجام دهید.

بعد از اینکه شما ماشین را رها کردید دوبار و یا سه بار بالا و پایین بشود نشان می‌دهد که سیستم جلوبندی خودرو شما کاملا فرسوده است. شما باید بدانید که مطلع شدن از خرابی در جلوبندی نسبت به قطعات دیگر کار بسیار راحتی است و این موضوع به دلیل اینکه تعادل در ماشین از بین می‌رود به راحتی به راننده اطلاع داده می‌شود و راننده می‌توانند آن را برطرف کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *