فشنگی روغن پراید ۱۳۲

  • فشنگی روغن پراید 132

فشنگی روغن پراید ۱۳۲

روغن‌های موتور مدرن حاوی مواد افزودنی هستند که به تمیز کردن موتور کمک می‌کنند. بدون این مواد تمیز کننده، یک دوغاب سیاه روی سطوح داخلی جمع می‌شود که مانع جریان روغن می‌شود، بنابراین فشار روغن را کاهش می‌دهد. از طرفی مساحتی را که روغن با آن در تماس است کاهش می‌دهد و باعث کاهش مقدار گرمای روغن می‌شود. ممکن است یک موتور آنقدر داغ شود که قطعات آن به هم جوش داده شوند. این پیامد وخیم فقدان روغن یا عدم فشار روغن است. روغن مصنوعی خالص بسیار گران است و فقط برای کاربردهای صنعتی استفاده می‌شود.
روغن تحت فشار، مقاومت لازم را برای روانکاری قطعات متحرک فراهم می‌کند. فشار باعث می‌شود تا نیروهایی که در موتور اجزاء را به یکدیگر فشار می‌دهند، از بین نرود. اگر در سنسور فشار روغن مشکلی وجود داشته باشد معمولاً چراغ فشار روغن موتور پراید ۱۳۲ فعال می‌شود. در این شرایط بهتر است خودرو خود را برای بررسی به تعمیرگاه ببرید تا چنان‌چه لازم است فشنگی روغن پراید ۱۳۲ خودرو تعویض شود. اگر سطح روغن خودرو طبیعی است اما صدای موتور، صدای تیک تیک می‌دهد لازم است فشنگی روغن پراید ۱۳۲ بررسی شود.
گردش روغن توسط پمپ خودرو پراید از طریق فشنگی روغن پراید ۱۳۲ عبور داده می‌شود. فشنگی روغن پراید ۱۳۲ بررسی می‌کند که آیا فشار در حد استاندارد است یا خیر، همچنین سیگنالی را به فشارسنج روغن یا چراغ هشدار فشار روغن به داشبورد می‌فرستد تا به راننده اطلاع دهد که مشکلی وجود دارد. هر گونه مشکل مربوط به فشار روغن پایین باید فورا برطرف شود. فشنگی روغن پراید قیمت متفاوتی دارد، بهتر است از فروشگاه‌های معتبر و یا سایت‌های تخصصی فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو فشنگی روغن پراید اصل و با کیفیت را خریداری کنید. زیرا لوازم یدکی تقلبی در بازار زیاد شده است و حتما باید از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر خرید کنید.

فشنگی روغن پراید 132
فشنگی روغن پراید 111

فشنگی روغن پراید ۱۱۱

روغن برای موتور پراید ۱۱۱ بسیار حیاتی است و خودرو به روغن کافی برای روغن کاری و کاهش اصطکاک در طول موتور احتیاج دارد. سیستم خودرو برای تعیین جریان، به سنسور فشار روغن تکیه می‌کند. سنسور فشار روغن یک سوئیچ الکتریکی اساسی است. وقتی فشار زیر آستانه تعیین شده توسط خودروساز افت می‌کند، چراغ روغن موتور روی داشبورد خودرو روشن می‌شود و به شما هشدار می‌دهد که رانندگی خطرناک است در این صورت خودرو باید توسط تکنسین بررسی شود تا مشکل به صورت کامل بر طرف شود.
ممکن است مشکل از فشنگی روغن پراید باشد، فشنگی روغن پراید ۱۱۱ مناسب است و با هزینه‌ی مقرون به صرفه می‌توانید آن را خرید کنید. اگر سنسور از کار بیفتد، تعیین جریان فشار روغن برای روغن کاری و محافظت از موتور پراید، غیرممکن می‌شود. بنابراین اگر سنسور فشار روغن پراید از کار بیفتد باید بلافاصله تعویض شود.
چه علائمی نشان می‌دهد که به جایگزینی سنسور فشار روغن نیاز دارید؟
از جمله علائم رایج می‌توان به روشن شدن چراغ فشار روغن اشاره کرد که می‌تواند چندین مشکل بالقوه را نشان دهد. قیمت ارز می‌تواند بر روی قیمت‌ لوازم یدکی و فشنگی روغن پراید ۱۱۱ تاثیر داشته باشد. موتور پراید ۱۱۱ برای محافظت در برابر ساییدگی به فیلتر روغن نیاز دارد. وظیفه فیلتر روغن بررسی آلودگی‌های جامد از ورود به موتور است. این آلاینده‌ها اغلب شامل ذرات فلزی، کربن و خاک هستند. اگر آن‌ها وارد موتور شوند به دیواره‌های سیلندر موتور، ژورنال و یاطاقان آسیب می‌رسانند.

مقالات مرتبط با خودرو

کمپرسور کولر خودرو

بررسی قطعات کمپرسور کولر خودرو

کمپرسور کولر خودرو میزان کیفیت در رانندگی را برای سرنشینان آن…
کاربرد آینه الکتروکرومیک

کاربرد آینه الکتروکرومیک در اتومبیل چیست؟

کاربرد آینه الکتروکرومیک برای دید بهتر راننده در هنگام شب می‌ب…
انواع لوازم یدکی خودرو

انواع لوازم یدکی خودرو را بشناسید

انواع لوازم یدکی خودرو در زمان از بین رفتن قطعات، کار خود را…
اجزای تشکیل دهنده جلوبندی ماشین

بررسی اجزای تشکیل دهنده جلوبندی ماشین

جلوبندی ماشین این امکان را برای ماشین به وجود می‌آورد تا بتوان فرمان…
تفاوت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی

تفاوت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی چیست؟

در این نوشته تفاوت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی را مورد بررسی قرار…
انواع روغن ترمز

انواع روغن ترمز چه ویژگی‌هایی دارد؟

انواع روغن ترمز متناسب با نقطه‌ی جوش و ویسکوزیته که دارند ام…
عملکرد زنجیر تایم در خودرو 

نحوه عملکرد زنجیر تایم در خودرو چگونه است؟

از زنجیر تایم بیشتر در ماشین‌های سنگین و موتورسیکلت‌ها استفا…
مهم‌ترین وظیفه انژکتور

مهم‌ترین وظیفه انژکتور چیست؟

انژکتور در واقع از اصلی‌ترین قطعات اتومبیل به حساب می‌آید که واب…
اجزای استارت ماشین

اجزای استارت ماشین چه عملکردی دارند؟

اجزای استارت ماشین مختلف هستند و در نهایت باعث می‌شود تا ماشین ر…