تفاوت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی

در این نوشته تفاوت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا در زمان خرید این قطعه از سایت‌های معتبر فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو به راحتی بتوانید از تقلبی بودن آن مطلع شوید. باید بدانید که امروزه با توجه به تفاوت‌هایی که برای دیسک و صفحه والئو سبز و آبی وجود دارد.
ممکن است آن‌ها توسط خط تولید‌های مختلفی در کشورهای مختلف تولید می‌شوند و همین موضوع می‌تواند تفاوت‌هایی را در آن‌ها به وجود بیاورد ولی هیچ کدام از آن‌ها تقلبی به حساب نمی‌آید؛ پس بهتر است در ادامه مقاله همراه ما باشید.

دیسک و صفحه والئو در واقع یکی از پرطرفدارترین محصولات لوازم جانبی ماشین در ایران می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم انواع کیت کلاچ والئو یعنی دیسک و صفحه و بلبرینگ کلاچ را برای شما توضیح دهیم.

صفحه والئویی چیست؟

یک نکته بسیار مهمی که شما باید آن را بدانید این است که والئویی که ساخت کشور فرانسه می‌باشد. در واقع با نام دیسک و صفحه والئو سبز در بازار شناخته می‌شود و برند والئو که ساخت کشور کره می‌باشد با نام دیسک و صفحه والئو آبی در بازار شناخته می‌شود. یک نوع دیگر به نام والئو ترکیه نیز در بازار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند.

یک نکته‌ای که وجود دارد این است که هیچ کدام از این محصولات که الان به آن اشاره کردیم جزو محصولات تقلبی نیستند. اگر بخواهیم برای فروش لوازم یدکی خودرو بسیار حرفه‌ای دقت کنیم آن چیزی که به عنوان والئو اصلی شناخته می‌شود والئو فرانسه می‌باشد و والئو ترک و والئو کره در واقع غیر اصل هستند که درباره آن صحبت شد.

والئوی فرانسه محبوبیت بیشتر و والئوهای دیگر در مراحل بعدی قرار دارند. شاید این موضوع به نظر شما برسد که تفاوتی دیسک و صفحه‌ای که به این کشور فرانسه و کره می‌باشد در برابر کشور تولید کننده آن است. باید بدانید که علاوه بر کشور سازنده تفاوت‌های دیگری مانند کیفیت طول عمر و دوام و قیمت نیز تاثیرگذار هستند که این موارد مهمی در این زمینه به حساب می‌آید.

دیسک و صفحه والئو خودرو

تفاوت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی

تفاوت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی شامل موارد زیر است:

  1. تفاوت بسته‌بندی دیسک و صفحه والئو سبز و آبی
  2. تفاوت کیفیت دیسک و صفحه والئو سبز
  3. تفاوت عمر مفید دیسک و صفحه والئو سبز و آبی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. تفاوت بسته‌بندی دیسک و صفحه والئو سبز و آبی

باید بدانید که تفاوتی نیز از نظر بسته‌بندی بین این دو نوع دیسک و صفحه وجود دارد که همین موضوع می‌تواند غیر اصل بودن آن را به ما نشان دهد. در واقع والئویی که ساخت کشور تولید کننده ترکیه می‌باشد بیشتر برای خودروهایی مانند ال ۹۰ از و آن در بسته‌بندی‌های سبز برای بازار وجود دارد و برای خودروهای که در دسته‌بندی سایپا یا ایساکویی‌ها قرار می‌گیرند.

والئو‌هایی که با رنگ سبز هستند. البته ممکن است در بسته‌بندی سایپا و ایساکو امکان قرارگیری مدل کره‌ای نیز وجود داشته باشد؛ پس از زمانی که شما به سراغ خرید والئو میروید بهتر است فقط به رنگ دقت نکنید و لیبل روی بسته‌بندی را به خود مطالعه کنید تا بتوانید که لوازم داخلی بسته‌بندی را بررسی کنید.

زمانی که شما لیبل را مطالعه می‌کنید روی آن کشور سازنده نوشته شده است که شما با استفاده از آن می‌توانید متوجه بشوید که این والئو مورد نظر شما ساخت کدام کشور است. در مواردی نیز شما می‌توانید با مشاورانی در این زمینه صحبت کنید و از آن‌ها مشاوره بگیرید.

کیفیت دیسک و صفحه والئو

با توجه به مواردی که گفته شد به جز تفاوت در بسته‌بندی نهایی این نوع محصول‌ها در بسته‌بندی اولیه هم با یکدیگر تفاوت‌های بسیار زیادی دارند. مثلاً دسته‌بندی والئو فرانسه که درون آن دیسک صفحه و بلبرینگ وجود دارند به صورت کامل در یک بسته‌بندی کاملاً وکیوم شده قرار دارد.

دیسک و صفحه آبی کره‌ای و خلاف مدل فرانسوی به صورت جدا بسته‌بندی شده‌اند. یعنی دیسک درون یک بسته بندی، صفحه درون یک بسته‌بندی و بلبرینگ درون یک صفحه‌بندی دیگر. در دسته‌بندی ایساکو و سایپا که برای دیسک و صفحه کلاچ وجود دارند آن‌ها روی یک بسته‌بندی قرار دارد ولی بلبرینگ به صورت جداگانه درون همان بسته به صورت بسته‌بندی جدا قرار دارد.

۲. تفاوت کیفیت دیسک و صفحه والئو سبز

اگر بخواهیم از نظر کیفیت این لوازم را با یکدیگر مقایسه کنیم باید بدانید که از نظر کیفیت بالاترین کیفیت برای والئو فرانسه یا والئو سبز می‌باشد. دیسک و صفحه سبزی که امروز در بازار وجود دارد در کشور فرانسه تولید می‌شود؛ ولی باید به این موضوع توجه داشته باشید دیسک و صفحه والئو سبز که معمولاً برای ماشین‌های ال ۹۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد ساخت کشور ترکیه می‌باشد و این موضوع از این قاعده کاملاً جدا است.

والئو آبی که ساخت کشور کره می‌باشد در رتبه دوم از نظر کیفیت نسبت به والئو سبز قرار دارد. در حال حاضر از نظر کیفیت همانطور که گفته شد والئو فرانسه کیفیت بیشتری نسبت به بالای آبی دارد اما این موضوع نشان دهنده این نیست که والئو آبی بی‌کیفیت است. در نهایت باید بدانید که والئو ترک هم در دسته‌بندی سوم قرار دارد.

دیسک و صفحه والئو

۳. تفاوت عمر مفید دیسک و صفحه والئو سبز و آبی

باید بدانید که طول عمر هر نوع دیسک و صفحه کلاچ بستگی به این دارد که شما چگونه از آن استفاده کنید و چه کاربری از آن داشته باشید. این تفاوت‌ها بسیار زیاد به زمان تعویض دیسک و صفحه شما بستگی دارد. اما عمر کیت کلاچ در واقع رابطه بالعکس دارد.

اگر شما تردد بسیار زیادی در شهر دارید و از کلاچ بسیار زیاد استفاده کنید باید بدانید که عمر دیسک و صفحه کلاچ شما کم می‌باشد. اگر رانندگی شما کمتر است و کمتر از کلاچ استفاده می‌کنید باید بدانید که به صورت کلی عمر دیسک و صفحه شما بیشتر می‌شود.

اما اگر بخواهیم به صورت معمولی عمر مفید این دستگاه‌های والئو را بررسی کنیم باید بدانید که دیسک و صفحه والئو فرانسه معمولاً بین ۴۰ هزار تا ۶۰ هزار است اما دیسک و صفحه آبی و ترکیه بین ۳۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ کیلومتر دوام دارد. اما باید بدانیم که این اعداد کامل اعداد نسبی هستند و صفحه کلاچ بسیار زیاد به نوع رانندگی شما بستگی دارد.

شباهت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی

شباهتی که این قطعات با یکدیگر دارند این است که نوشته روی آن‌ها کاملاً یکسان است. بر روی تمامی دیسک‌هایی که امروزه در بازار وجود دارند چه فرانسوی چه ترکیه و چه کره ایی باشد کلمه والئو به صورت انگلیسی هک شده است.
اگر شما به دنبال این هستید که اصل یا تقلبی بودن این صفحات را مشخص کنید. باید بدانید که چاپ این کلمه کار دشواری نیست؛ اما هک کردن آن یک کار هزینه‌بر و زمان‌ بر‌ای است و شما می‌توانید به این موضوع دقت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *