قطعات لوازم یدکی خودرو

آشنا شدن با قطعات لوازم یدکی خودرو از فاکتورهای مهمی برای تعمیرکاران می‌باشد، البته تنها تعمیرکاران نیستند که باید با لوازم یدکی خودرو آشنایی داشته باشند؛ بنابراین تمامی افرادی که از خودرو بهره‌مند می‌شوند باید بتوانند از لوازم یدکی استفاده باید بتوانند اطلاعاتی در رابطه با لوازم یدکی هرچند کم در دست داشته باشد.

هنگامی که خودرو با مشکلی رو به رو می‌شود و داشتن اطلاعات کافی در رابطه با هر یک از لوازم و قطعات خودرو باعث می‌شود که سردرگمی در افراد ایجاد نشود و به راحتی بتوانند مشکل را تا حدودی تشخیص دهند. تشخیص دادن قطعه‌ای که در خودرو باعث مشکل شده است تنها برای تعمیرکاران نمی‌باشد بلکه افراد معمولی و عادی می‌توانند با در دست داشتن اطلاعات کافی در رابطه با لوازم یدکی خودرو به راحتی در این امر صاحب نظر شوند.
گاهی اوقات اطلاعاتی که در دست صاحب خودرو قرار دارد می‌تواند کمک‌ کننده یا درنهایت ضروری باشد. گاهی اوقات افراد با برخی از قطعات تا به حال هیچ آشنایی ندارند یا این که نام آن نیز به گوششان نخورده است، بنابراین باید این مطلب را در نظر داشت که شکل و ساخت و همین طور کارکردهایی که برای قطعات خودرو وجود دارد باعث می‌شود که بتوان از آن‌ها به خوبی استفاده کرد.
آیا به این نکته توجه کرده‌اید که لوازم یدکی خودرو که امکان تعویض آن‌ها بسیار زیاد است به چه صورت کار می‌کند و آیا کارکرد آن‌ها و همین طور مشکلاتی که برای آن‌ها به وجود می‌آید به چه شکل است؟

نکته‌ای که در رابطه با قطعات لوازم یدکی خودرو باید در نظر داشت شماره‌ای است که برای آن وجود دارد شماره فنی قطعه یکی از نکاتی است که برای در دست به کار بردن قطعه مناسب است.
بنابراین برای سفارش دادن قطعه به سایت‌های فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو می‌توان شماره‌ای که برای آن وجود دارد را برای سفارش قطعه در نظر داشت. بنابراین فروشنده کافی است شماره قطعه مورد نظر را در با توجه به شماره‌ای که برای هر قطعه وجود دارد مشخصات دیگری نیز برای قطعه ایجاد شده است یکی از آن مشخصات نامی است که برای قطع وجود دارد.برخی از قطعاتی که برای اتومبیل وجود دارد دارای اهمیت بسیار زیادی هستند به همین خاطر برخی از قطعات مهم خودرو را در این مقاله بیان می‌کنیم و توضیحاتی را در رابطه با آن‌ها به طور مفصل شرح می‌دهیم.
هنگامی که خودرو دچار مشکل می‌شود در اولین فرصت، کاری که افراد انجام می‌دهند این است که خودرو را به تعمیرگاه می‌برند تا تعمیرکار بعد از این که آن را مورد بررسی قرار داد و عیب خود را مشخص شد قطعه‌هایی را که خود را به آن نیاز دارد را سفارش دهد و آن را برایتان عیب یابی نماید.

استارتر چیست؟

استارتر چیست؟

استارتر یکی از قسمت‌های که باعث می‌شود خودرو روشن شود هنگامی که کلید استارت در اتومبیل فشار داده می‌شود قسمتی به نام موتور استارتر که یک الکتروموتور است به صورت فعال در خواهد آمد که می‌تواند پیشرانه‌هایی را که در اتومبیل وجود دارد را بچرخاند و این چرخه باعث می‌شود که خودرو روشن شود. با توجه به این مطالب اگر استارت کلید استارت در خودرو زده شد و خودرو روشن شد باید این امکان را داد که خودرو احتمال این که موتور خودرو سوخته شده باشد بسیار زیاد است و باید آن را عوض کرد.

یکی از نکاتی که در رابطه با استارتر باید بیان کرد این است که خرابی‌هایی که برای استارت به وجود می‌آید غیرقابل پیش‌بینی است، بنابراین به صورت ناگهانی امکان دارد استارت خراب شود. برای تامین کردن استفاده از هزینه‌های زیادی را نباید پرداخت بنابراین با هزینه‌های اندک نیز می‌توان از دکمه استارت را تعمیر کرد. هنگامی که استارت اتومبیل خراب می‌شود نباید زیاد نگران بود زیرا به راحتی با کمترین هزینه می‌توان آن را تعمیر کرد.

سیستم دیگری که در اتومبیل امکان خراب شدن آن وجود دارد سیستم ای بی اس است که یکی از سیستم‌هایی است که برای ترمز وجود دارد و در هنگام ترمز گیری می‌تواند پایداری خوبی را به خودرو داده و ثبات و امنیت زیادی را برای اتومبیل ایجاد می‌کند. سیستم ای بی اس برای ترمز گیری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در عصر سیستم abs اطلاعاتی را دریافت می‌کند که اطلاعات دریافت شده به abs باعث می‌شود که بتواند فعالیت خود را در زمان مشخص انجام دهد در هر صورت می‌توان آن را به عنوان مغز سیستم در نظر داشت.

آلترناتور چیست؟

مشکلات کولر خودرو

یکی از مشکلاتی که برای سیستم خودرو به وجود می‌آید در قسمت کولر آن است. کولر خودرو یکی از قسمت‌هایی است که دارای مشکلات زیادی می‌شود یکی از مشکلاتی که برای قسمت کولر خودرو به وجود می‌آید و بروز نشتی در آن قسمت است. گاهی اوقات این امکان دارد که نشتی در کولر به وجود نیامده باشد اما همچنان کولر نتواند کار خود را به درستی انجام دهد بنابراین باید به سراغ کمپرسور رفت.

کمپرسور‌ها دارای یک قسمت به نام کلاس هستند کمپرسور هنگامی که درگیر می‌شود می‌تواند این قسمت را غیرفعال کند در واقع عدم نیاز کمپرسور را غیر فعال می‌کند. بنابراین اگر کلاچ کارایی خود را از دست داده باشد می‌تواند باعث شود که کمپرسور نیز کار خود را به درستی انجام ندهد. بنابراین هنگامی که کمپرسور کار خود را به درستی انجام دهد باعث می‌شود که فشار زیادی تولید نشود و همین موضوع باعث کار نکردن درست سیستم کولر می‌شود. بنابراین اگر چنین مشکلاتی برای کمپرسور‌ کولر ایجاد شد باید تمامی این مشکلات را به دست تعمیرکار تا آن را برطرف نماید بنابراین افراد نمی‌توانند قسمت‌های این چنینی از خودرو را تامین نمایند.

آلترناتور چیست؟

یکی از وظایفی که برای قسمت آلترناتور خودرو وجود دارد این است که بتواند انرژی مورد نیاز را برای شارژ کردن باطری تامین مایت آلترناتور می‌تواند نیروی مورد نیاز خود را از یک تسمه دریافت کند.

با این حال تصمیم می‌تواند نیروی خود را از میل لنگ دریافت کند آلترناتور و خرابی آن به صورتی است که باعث می‌شود نتواند باطری دار در زمان مشخصی که خالی از شارژ می‌شود شارژ نماید در این صورت یک قسمت در قسمت بالای آن یک چراغ قرمز رنگ وجود دارد که هنگامی که روشن می‌شود آمپر می‌دهد. بنابراین چراغ قرمز یک هشدار است که می‌خواهد مشخص کند که باتری شارژ نشده است. خرابی که برای آلترناتور موتور ایجاد می‌شود در بیشتر مواقع غیر قابل پیش بینی می‌باشد بنابراین خرابی‌های دیگری نیز امکان دارد در آلترناتور ایجاد شود.

سیبک فرمان

سیبک فرمان

یکی از اتصالاتی که برای خودرو وجود دارد سیبک فرمان است این اتصال به صورتی است که باعث می‌شود حرکت‌های قسمت فرمان را به چرخ‌های جلو انتقال دهد اگر سیبک فرمان با مشکل رو به رو شود منجر به این خواهد شد که خودرو در دست انداز قرار گیرد صدای زیادی بدهد. بنابراین در این شرایط باید به سرعت خودرو را به تعمیرگاه برد تا تمامی مشکلاتی که برای سیبک فرمان به وجود آمده است را برطرف نماید.

گاهی اوقات باید این قطعه را تعویض کرد. بنابراین اگر برای تعویض هزینه‌های زیادی نیز پرداخت می‌شود اما ارزش آن را دارد که از یک وسیله بسیار مفید و کارآمد بهره‌مند شد. البته کسی که فرمان قطعی است که در هر دو صورت وجود دارد یعنی هم هزینه‌های اضافی می‌توان برای آن پرتاب کرد هم می‌توان هزینه‌های کمتری برای به دست آوردن آن پرداخت نمود. بنابراین اگر از کسی که فرمان بهینه و مناسبی می‌خواهید بهره‌مند شوید باید هزینه زیادی برای آن پرداخت نمایید. البته همیشه بر این نکات را در نظر داشته باشید که اگر از قطعاتی بهره می‌برید این قطعات به تأیید سازنده آن رسیده باشد و از قطعات پیشنهادی به این روش بهره‌مند شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *