تعویض فیلتر روغن

یکی از کاربرد‌های که برای روغن ترمز می‌توان در نظر داشت این است که روغن موتور در خنک کردن موتور بسیار موثر است و باعث می‌شود که حرارت در موتور کاهش یابد. گاهی اوقات خودرو فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد و مسیرهای زیادی را می‌پیماید با توجه به این نکته موتور نیز گرم می‌شود.
اگر میزان حرارتی که برای موتور ایجاد شده است افزایش یابد باعث می‌شود که موتور نتواند کار خود را به درستی انجام دهد به همین خاطر از روغن موتور برای خنک کردن آن استفاده می‌شود.
بنابراین در این مورد است که فیلتر روغن می‌تواند کار خود را در این لحظه شروع نماید هنگامی که از روغن موتور استفاده می‌شود امکان دارد آلودگی‌هایی به موتور وارد شود و یا مواد بسیار کوچکی وارد روغن یا موتور شد به همین خاطر فیلتر روغن می‌تواند از ورود آن‌ها جلوگیری کند.
برای این که بتوان از فیلتر روغن به خوبی بهره‌مند شد باید زمان مشخصی را برای تعویض فیلتر روغن در نظر گرفت گاهی اوقات باید روغن موتور نیز عوض کرد. روغن موتور نیز مدت زمان مشخصی برای استفاده دارد به این شکل نیست که روغن موتور را بتوان در یک مدت زمان و یک پروژه طولانی مدت استفاده کرد که روغن موتور مانند فیلتر روغن دارای مشخصه زمانی خاص به خود است.

هنگامی که روغن موتور مناسب و همین طور فیلتر روغن با استاندارد و با کیفیت در کنار یکدیگر قرار بگیرند میزان بازدهی هر دو به شدت افزایش می‌یابد و این که میزان استهلاک و کاهش خودرو نیز کاهش می‌یابد با این حال باید گفت که تعویض فیلتر و همین طور تعویض روغن کارکرده هر دو جزء فاکتورهایی می‌باشند که برای کارکرد خودرو بسیار مناسب هستند.

نکاتی که می‌توان با توجه به آن‌ها متوجه شد که فیلتر دارای مشکل شده است یکی از این ویژگی‌ها روشن شدن چراغ چک موتور است گاهی اوقات نشت روغن از قسمت فیلتر آغاز می‌شود که فیلتر دارای ایراد است یا این که فشار روغن به برای رسیدن به قسمت‌های متفاوت بسیار کم می‌شود. این سه حالت از دسته علامت‌هایی است که باعث می‌شود فیلتر را دچار مشکل کند و فیلتر با این علامت‌ها نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد.

یکی از علت‌هایی که باعث شده فیلتر روغن آلوده شود و روزنه‌های آن مسدود گردد میزان گرم و سر شدن خود روغن می‌باشد. با این حال باید گفت که اگر میزان گرم و سرد شدن روغن خودرو در زمانی که موتور فعالیت خود را انجام می‌دهد بیشتر شود باعث می‌شود که روغن واکنش‌هایی را در این زمینه انجام دهد که این واکنش‌ها منجر به آلودگی‌هایی در روغن می‌شود.

فیلتر روغن

یکی از علت‌های دیگری که فیلتر روغن دچار مشکل می‌شود قسمتی است که در آن احتراق صورت می‌گیرد به این شکل که واکنش‌های شیمیایی صورت گرفته باعث می‌شوند که موادی در داخل روغن قرار بگیرند که این مواد باعث مسدود شده و فیلتر می‌شوند. بنابراین تمامی این نکات باعث می‌شود که فیلتر روغن مسدود شود.
فیلتر روغن نیز یکی از قطعاتی است که در خودرو قرار داده شده است و باعث می‌شود که اثربخشی بالایی را از آن به دست آورد در این مرحله فاکتور دیگری که برای فیلتر روغن باید در نظر داشت این مطلب می‌باشد که باعث می‌شود تمامی جرم‌هایی که امکان دارد به آن وارد شود را از بین می‌برد و از آن جلوگیری می‌کند.
با این حال نکته ارزشمندی که در رابطه با فیلتر روغن باید به دست آورد این مطلب است که فیلتر روغن خود یکی از بهترین قسمت‌های خودرو می‌باشد که می‌تواند باعث شود که اتومبیل عملکرد خود را به درستی انجام دهد.
عملکرد بهتری که برای اتومبیل ایجاد می‌شود در کارکرد آن نیز تاثیرات زیادی خواهد داشت و باعث می‌شود که به شکل مطلوبی از خودرو بهره‌مند شد.

عملکرد فیلتر روغن

با توجه به نوشته که در بالا به آن اشاره شد فیلتر روغن می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد این که روغن حالت صاف و یکدست خود را داشته باشد و از وجود ذرات و ریزه‌های غبار عادی و سالم بماند باید از فیلتر استفاده شود. با این حال اگر روغن سالم در موتور وارد نشود باعث می‌شود که روغن ناسالم در موتور چرخش کند و به قسمت‌های مختلف برسد و این فعالیت باعث می‌شود که سطح موتور و دیگر قسمت‌های آن آسیب ببیند. بنابراین فیلتر‌ روغن به راحتی غبار آلودگی‌های موجود از روغن را خواهد گرفت. نسبت به عوض کردن فیلتر روغن دقت کنیم.
باید گفت هنگامی که از فیلتر روغن استفاده می‌شود مدت زمان مشخصی نیز برای بهره‌وری از آن وجود دارد که امکان دارد یک فیلتر‌روغن تا یک مدت زمان خاص بتوان از آن استفاده کرد به همین خاطر ابتدا باید بعد از این که از فیلتر استفاده شد آن را تعویض نمود.

فیلتر روغن

با این حال بعد از گذشت مدتی امکان دارد فیلتر روغن نتواند کار خود را به درستی انجام دهد به این شکل که باید گفت منافذ و قسمت‌هایی که برای فیلتر ایجاد شده است مسدود می‌شود و فیلتر توانایی انجام دادن فعالیت‌های خود را نخواهد داشت.

  • نکته

یکی از مسائلی که در رابطه با فیلتر روغن باید در نظر داشت مسدود شدن منافذ آن می‌باشد هنگامی که منافذ فیلتر روغن مسدود می‌شود باعث می‌شود که فشار زیادی به قسمت پمپاژ روغن وارد شود و این فشار آسیب جدی را به موتور وارد می‌کند.
بنابراین هنگامی که فیلتر روغن کار خود را درست انجام ندهد باعث می‌شود که روغن به تدریج از قسمت مشخصی که در داخل ماشین ایجاد شده است چکه کند و اثرات آن روغن به خوبی از مسیر روغن کاری منحرف شود. بنابراین تمامی این مشکلات باعث می‌شود که قطعات و بخش‌هایی از خودرو مستهلک شوند و آسیب جدی به خودرو وارد شود. مشکلاتی که در عدم استفاده از یک فیلتر در سطر فیلتر روغن درست ایجاد می‌شود شامل:

  • روغن سوزی
  • مصرف بیش از حد بنزین
  • جوش آوردن
  • کم شدن قدرت موتور
  • کم شدن کم شدن و شکستن قطعات موتور
  • کاهش فعالیت موتور

بنابراین اگر از یک دستگاه فیلتر مناسب و مرغوب استفاده کرد تمامی این مشکلات را به راحتی می‌توان حل نمود و از به وجود آمدن آن‌ها نیز جلوگیری کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *