معضلات صنعت لوازم یدکی خودرو

خودرو و صنعت خودرو یکی از یکی از اصلی‌ترین صنایع هر کشوری به حساب می‌آید. با توجه به این موضوع باید در تمام اولویت‌هایی که برای خودرو به کار برده می‌شود؛ قطعات آن را در نظر گرفت. قطعاتی که برای لوازم یدکی به کار برده می‌شود به صورتی است که باید دارای کیفیت و اصالت بالایی باشد در غیر این صورت نمی‌توان از آن‌ها بهره‌مند شد. لوازم یدکی اصل بر روی دوام قطعات خودرو تاثیرگذار است.
با این حال معضلات صنعت لوازم یدکی خودرو بسیار زیاد است، با این حال ساخت قطعات اصل به دستگاه قطعه سازان انجام می‌شود که قطعه‌سازان باید بتوانند با در دست داشتن مواد اصلی قطعه‌های موجود را تهیه نمایند.
در هر صورت اساسا نیز دارای نارضایتی‌های در این رابطه می‌باشد که باعث می‌شود معضلات زیادی را برای قطعات ایجاد شده است به دست آورد. با این حال معضلاتی که برای قطعه سازان و همین طور قطعات خودرو ایجاد شده است به دو شکل می‌باشد که شامل قیمت و پایین آمدن کیفیت است.

قاچاق قطعات خودرو

یکی از علت‌هایی که کیفیت قطعات پایین می‌آید به این صورت است که قطعه سازان نمی‌توانند با توجه به قیمت‌های گزافی که برای مواد ایجاد شده است بتوانند قطعات خوبی را تولید نمایند.
بنابراین فاکتور دیگری برای تامین قطعه به بازار وارد می‌شود که به آن که به صورت قاچاق است. قاچاق قطعات و خودرو یکی از پر دردسرترین فعالیت‌هایی است که باعث می‌شود از آن بتواند کار خود را به درستی انجام دهند. بنابراین قطعاتی که به صورت قاچاق وارد بازار می‌شود باعث می‌شود که قطعات به صورت ارزان به مشتریان فروخته شود.

لوازم یدکی خودرو

قطعات قاچاق کیفیت و کارایی منحصر به فرد و مطلوب خود را ندارند به همین خاطر مردم چون توان و قدرت مالی ندارند از این قطعات بهره می‌برند. در هر صورت زمینه ورود قطعه‌هایی که از کشورهای هند و چین می‌آید و کیفیت آن‌ها بسیار نامناسب است باعث شده است که مردم از آن‌ها استفاده کنند و گاهی اوقات نیز پیش خواهد آمد که کیفیت قطعاتی که از کشورهای دیگر وارد می‌شود و به صورت قاچاق وارد بازار می‌شود نسبت به قطعاتی که در داخل وجود دارد دارای یک کیفیت هستند.

با این حال تنها تفاوتی که بین آن‌ها وجود دارد از نظر قیمت می‌باشد و هزینه‌هایی که برای آن‌ها پرداخت می‌شود، بنابراین قطعاتی که به صورت داخلی وجود دارند دارای هزینه بیشتری نسبت به قطعات قاچاق می‌باشند. با این حال نظارت کافی و لازم در رابطه با ورود قطعات قاچاق در به لوازم یدکی خودرو وجود ندارد و این مسئله خود باعث شده است که قطعات از کشورهای دیگر به صورت قاچاق به راحتی وارد کشور شود.

  • نکته

یکی از نکاتی که به آن باید توجه زیادی داشت این است که هر روز رونق خاصی برای قطعات بی کیفیت و جنس‌های بدون درجه بندی ایجاد شده است.
بنابراین تمامی محصولاتی که کیفیت خوبی ندارند با توسط بسته بندی‌هایی که به صورت رسمی و دارای مارک‌های ایساکو سایپا یدک هستند به بازار عرضه می‌شوند. با این حال بسیاری از افراد تنها ساده‌ترین راه را که برای قطعه خریداری شده در نظر می‌گیرند که نام شرکت آن می‌باشد در صورتی که امکان دارد تمامی آن‌ها تقلبی باشد.

بنابراین برای این که بتوان تشخیص داد که از چه قطعه‌ای استفاده شده و آیا ویزای خریداری شده است یا خیر؟! باید ابتدا اصالت کالا را مورد بررسی قرار داد.

برای این که بتوان اصالت کالا را تشخیص داد ابتدا باید اسم شرکت را بر روی کالای اصل مشاهده نمود البته سامانه اصالت کالا نیز وجود دارد که با توجه به آن باید کدی را که در کالا وجود دارد را به سامانه ارسال نمایید تا متوجه شد کالا به صورت اصل تولید شده است. سامانه‌هایی که برای کالاها وجود دارد اصالت کالا را مشخص می‌کنند بنابراین هر سامانه مخصوص به یک شرکت می‌باشد.

گاهی اوقات نیز قطعاتی که دیگر کارایی ندارند و از رده خارج شده‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهند و آن‌ها را رنگ می‌کنند، بنابراین آن‌ها را به صورت اصل به فروش می‌رسانند. بنابراین این مطلب بسیار مهم است زیرا خرید این قطعات باعث می‌شود که خودرو کار خود را به درستی انجام دهد و با جان افراد بازی شود. همچنین می‌توانید از کلیه سایت‌های معتبر فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو قطعات موردنیاز خود را تهیه کنید.

لوازم یدکی خودرو

حذف آپشن‌ها در خودرو

یکی از نکات دیگری که در رابطه با تحویل خودرو‌ها ایجاد شده است آپشن و خدماتی است که در خودرو وجود دارد. برخی از خودروسازان مجبور شدند که یک سری از آپشن و خدماتی را که در خودرو ایجاد کرده بودند را حذف نمایند. یکی از علت‌های حذف این آپشن‌ها کمبود قطعاتی است که برای آن‌ها وجود دارد. در هر صورت کمبود آپشن باعث می‌شود که خریدار با دردسرهای زیادی در آینده رو به رو شود. یکی از دردسرهایی که برای مصرف کننده به وجود می‌آید این است که باید زمان زیادی را برای پیدا کردن قطعات و با کیفیت و اصل را مصرف باید تا شاید بتوانند قطعه اصیل را پیدا کند.
با این حال لوازم یدکی به یک یا دو قطعه برنمی‌گردد لوازم یدکی شامل قطعات بسیار زیادی است که هر قطعه برای یکی از قسمت‌های اتومبیل مناسب می‌باشد.
اگر قطعه‌ای که به کار برده می‌شود اصالت خود را داشته باشد اتومبیل می‌تواند به مدت زمان زیادی کارایی خود را به خوبی انجام دهد اما هر قطعه‌ای که اصالت خود را نداشته باشد باعث می‌شود هنگامی که در خودروی کاربردی می‌شود ضعف زیادی را برای خودرو ایجاد نماید. این ضعف زیادی از کارایی و عملکرد خود را می‌کاهد و مدت زمانی را که باید از خودرو بهره برد را کمتر می‌کند بنابراین به کار بردن قطعات اصلی یکی از بهترین فرایندهای است که باید برای خودرو صورت بگیرد.
در هر صورت خودرو مدت زمانی را به خوبی کار می‌کند اما امکان دارد با گذشت زمان قطعات خود موجب خرابی قطعات شود بنابراین برای این که می‌توان قطعی مناسبی را تهیه کرد باید تمامی فاکتورهای را که برای خرید قطعه وجود دارد را در نظر داشت. با این حال مشکلات و معضلات زیادی بر سر لوازم یدکی در بازار وجود دارد که این باعث شده از دست دلالان در این امر باز باشد. قطعه‌های قاچاق و بدون کیفیت در بازار بسیار زیاد وجود دارد و آن هم هزینه‌های پایین است که برای هر کسی ایجاد شده است و باعث می‌شود که خریدار آن‌ها را بخرد و به مردم و جامعه ارائه دهد.

با این با توجه به این مطلب نیز افرادی که به عنوان به فروشگاه‌ها یا قسمت‌های خرید قطعات خودرو مراجعه می‌کنند ابتدا به دنبال قطعه‌های ارزان هستند و آن هم به دلیل گرانی بیش از اندازه قطعات خودرو می‌باشد به همین خاطر باعث می‌شود که قطعات قاچاق به خوبی به فروش برسد. بنابراین به خاطر است که قطعات قاچاق به خوبی به فروش می‌رسند و تمامی افراد از آن استفاده می‌کنند بدون این که نگرانی از بابت عملکرد آن‌ها در آینده داشته باشند. در هر صورت باید آینده اتومبیل و قطعه‌ای که در آن به کار برده می‌شود را باید در نظر داشت تا بتوان از یک لوازم یدکی اصل بهره‌مند شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *