لوازم یدکی پرکاربرد خودرو

لوازم یدکی که برای خودرو وجود دارد یکی از پرکاربردترین قطعات می‌باشند این مطلب باعث می‌شود که بتوان عیب یابی‌هایی را که برای خودرو وجود دارد را به راحتی انجام داد.
لوازم یدکی تمام عیوبی را که در خصوص خودرو وجود دارد را مشخص می‌کند و بنابراین هر خودرو می‌تواند خرابی‌هایی را به همراه داشته باشد. بنابراین هنگامی که خودرو کار خود را به درستی انجام دهد باید این مطلب را در نظر داشت که قطعه‌ای از آن کار خود را به شکل صحیح انجام نمی‌دهد، به همین خاطر باید با سرعت خودرو را به تعمیرگاه رساند و از تجهیزات مناسب و اصل برای خودرو استفاده کرد.
قسمت‌هایی از خودرو که در بیشتر موارد باعث خرابی می‌شود شامل:

  • کولر
  • بخاری
  • سیستم ترمز گیر خودرو

این قسمت‌ها در بیشتر موارد باعث خرابی سیستم خودرو می‌شود. ابتدا کولر اتومبیل را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا ببینیم کولر در چه مواردی منجر به خرابی می‌شود.

کولر اتومبیل خود را چک کنید

کشورهایی که در اتومبیل به کار برده می‌شود بر خلاف کولر‌هایی که در منزل به کار برده می‌شود از برق استفاده نمی‌کنند؛ بنابراین کولرهای گازی و آبی انرژی زیادی را از برنامه می‌گیرد.
بنابراین توانی که برای کولر‌های اتومبیل به وجود می‌آید از موتور می‌باشد کولر‌ها نیروی خود را از موتور اتومبیل دریافت می‌کند.
قسمتی که کولر در اتومبیل تعبیه شده است دارای یک کمپرسور می‌باشد که این کمپرسور نیروی لازم را برای این که گاز در آن به صورت فشرده قرار بگیرد را ایجاد می‌کند.
گازی که فشرده شده است به وسیله یک قسمت که شبیه به یک رادیاتور می‌باشد آزاد می‌شود هرچه فشردگی که برای گاز ایجاد شده باشد بیشتر باشد دمای آن نیز کمتر خواهد بود.

کولر اتومبیلبنابراین در قسمت کولر یک فرم وجود دارد که فرد خنکی را که از گازهای فشرده شده در خودرو ایجاد می‌شود را می‌دهد یعنی با دمیده شدن آن قسمت داخلی و اتاق خودرو خنک می‌شود. خرابی‌هایی که برای کولر به وجود می‌آید به این شکل خواهد بود که گاز آن تمام شده باشد یا این که فن کولر سوخته باشد. این دو فاکتور باعث خرابی کولر می‌شود و بنابراین به کار بردن لوازم یدکی باید به صورتی باشد که تمام این خرابی‌ها را از بین ببرد.
هنگامی که گاز کولر تمام می‌شود هوا به خوبی خنک نمی‌شود و میزان فشار گاز به شدت پایین می‌آید به همین دلیل کولر نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد. گاهی اوقات نیز با مشکلات دیگری برای کولر ایجاد می‌شود؛ با این حال بخاری نیز مانند کولر کار خود را به کمک یک پروانه انجام می‌دهد. این پروانه هوای داخلی خودرو را می‌گیرد و آن را گرم می‌کند. هنگامی که فنی کولر می‌سوزد فن نمی‌تواند اتاقک داخلی اتومبیل را خنک کند. بنابراین عملیات خنک کنندگی کولر از بین می‌رود. بخاری قطعه و قسمت دیگری از اتومبیل است که امکان دارد دچار این مشکل شود. کلیه لوازم یدکی خودرو را با قیمت مناسب از سایت‌های معتبر فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو می‌توانید تهیه کنید.

مشکلات بخاری اتومبیل چیست؟

بنابراین قسمتی از آب رادیاتور در یک فضا برای بخاری به کار برده می‌شود و جریان پیدا می‌کند فن بخاری نیز می‌تواند هوا را بگیرد و آن را به قسمت داخلی خودرو بفرستد.
بنابراین هم برای کولر و هم برای بخاری فن وجود دارد فنی یکی از اجزای اصلی برای قطعات خودرو می‌باشد. امکان دارد بعد از مدت زمانی بخاری خود را به درستی کار نکند دلایل زیادی برای کار نکردن بخاری اتومبیل وجود دارد.
یکی از دلایلی که باعث کار نکردن بخاری می‌شود سوخته شدن فن بخاری می‌باشد. گاهی اوقات مشاهده می‌شود هنگامی که از بخاری در اتومبیل استفاده می‌شود باد سرد از طرف فنی آن صادر می‌شود که به احتمال زیاد خرابی از قسمت ترموستات است. هنگامی که بخاری کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد و باد سرد از آن بیرون می‌آید باعث می‌شود که آمپر آب که در قسمت زیر فرمان وجود دارد به شدت به پایین نزول کند.
بنابراین هنگامی که بخاری خودرو در سرعت‌های بالا و چه در سرعت‌های پایین کار خود را به درستی انجام ندهد و باد سرد را از خطوط تولید کند باید آن را به تعمیرگاه ارجاع داد.
بنابراین اگر در هر دو حالت یعنی چه در سرعت پایین و چه در سرعت بالا فن بخاری کار خود را به درستی انجام ندهد و باد سرد تولید نماید می‌توان گفت مشکل از لوله رادیاتور می‌باشد یا این که پمپ آب ضعیف است.یکی از قطعه‌های دیگری که در اتومبیل امکان خراب شدن آن وجود دارد سیستم ترمز است. سیستم ترمز یکی از قطعه‌های مهم برای اتومبیل می‌باشد.
بنابراین ترمز یکی از ملزومات مهمی است که برای اتومبیل به کار برده می‌شود. بنابراین برای این که بتوان از اتومبیل به درستی استفاده کرد و از بروز خطراتی که از سرعت بالا برای افراد به وجود می‌آید جلوگیری نمود باید سیستم ترمز بهینه‌ای را به کار برد. سیستم ترمز باید استانداردهای بهینه‌ای را داشته باشد تا بتواند عملکرد صحیح و درستی از خود نشان دهد. یکی از نکاتی که در هنگام ترمز گیری باید به آن توجه نمود صداهایی است که در حین ترمز ایجاد می‌شود یکی از آن صداها مانند شکل صدای سوت است که ماشین مسافت زیادی را طی می‌کند و در هنگام ایستادن سوت می‌کشد.
صدای ایجاد شده از ترمز باعث می‌شود که توجه افراد به این فرایند بیشتر شود.

بخاری اتومبیللنت‌هایی که برای ترمز استفاده می‌شود اگر کیفیت خود را از دست داده باشند باعث شکسته شدن آن‌ها می‌شود که این شکسته شدن خود منجر به صدایی در هنگام ترمز می‌شود.
دیسک ترمز قطعه حیاتی برای اتومبیل است. قدرتی که در ترمز وجود دارد با توجه به روغنی که برای آن به کمک لنت‌ها ایجاد می‌شود به وجود می‌آید تمامی شرکت‌های تولید کننده اتومبیل سفارش می‌کنند که از روغن ترمز بعد از پیمایش ۴۰ هزار کیلومتر حتماً آن را عوض نمایند روغن ترمز کارکرده زیادی دارد و در زمان ترمز گیری به شدت و با سرعت زیادی باشد داغ می‌شود و عملکرد درست خود را از دست می‌دهد. به کار بردن روغن ترمز بسیار اهمیت دارد این که از چه روغن ترمز استفاده می‌شود توصیه می‌شود از روغن ترمز‌هایی که بیشتر سازندگان روغن ترمز از آن بهره می‌برند استفاده شود.
پمپ ترمز نکته دیگری است که باعث می‌شود قدرت ترمز از بین برود بنابراین اگر میزان خرابی در باره پمپ ترمز افزایش یابد باعث می‌شود که ترمزگیری در صورت عادی با اختلال روبرو شود.
در هر صورت باید این نکته را در نظر داشت که اتومبیل قسمت‌های بسیار حساسی دارد که از لوازم یدکی درست و بهینه برای استفاده نشود کارکرد خود را به مرور زمان از دست می‌دهد.
با این حال اگر اتومبیل کارکرد درستی نداشته باشد نمی‌تواند از آن به خوبی بهره‌مند شد اتومبیل باید از قطعات و قسمت‌های بهینه بهره برده باشد. بنابراین بعد از گذشت زمان که از خودرو استفاده شد باید آن را مورد بررسی قرار داد و چکاپ‌های لازم روی آن صورت بگیرد.
هنگامی که اتومبیل مورد بررسی قرار داده می‌شود تمامی قسمت‌های آن چه کار می‌شود در این بررسی مشکلاتی که برای خود به وجود آمده است نیز شناسایی می‌شود و می‌توان آن‌ها را پیش از این که خرابی دیگری به وجود آید تعمیر کرد. از سایت‌های معتبر فروش آنلاین لوازم یدکی خودرو می‌توانید انواع لوازم یدکی پر کاربرد را سفارش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *