خرابی قطعات خودرو

خودرو از قطعه‌های بسیار زیادی ساخته شده است که هر قطعه کارآیی عملکرد متفاوتی نسبت به سایر قسمت‌های خود را دارد. گاهی اوقات قطعه‌ها در قسمت جلوی خودرو گاهی اوقات در قسمت عقب و گاهی به صورت داخلی در قسمت کابین خودرو وجود دارند که هر کدام از آن‌ها فعالیت خاص خود را انجام می‌دهند.
بسته به کوچک یا بزرگ بودن خودرو باید این نکته را در نظر داشت که هر خودرو دارای قسمت‌های متفاوتی است، بنابراین می‌توان هر قسمت را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد. البته هزینه‌هایی که برای خرابی قطعات خودرو وجود دارد بسته به عملکرد آن بسیار متفاوت خواهد بود.

یکی از قطعات اتومبیل میل گاردان نام دارد، میل گاردان بخشی از خودرو است که یکی از فعالیت‌های خودرو را به خوبی انجام می‌دهد. خرابی در اتصالات میل گاردان یکی از ایرادهای بسیار مهم و جدی است که امکان دارد برای میل گاردان به وجود آید. بنابراین این مورد باعث می‌شود که این قطعه تعویض شود ابتدا صداهای زیادی از این قسمت از خودرو شروع می‌شود که بدترین حالت آن کنده شدن اتصالات است که البته این رابطه بسیار فاجعه بار است.

میل گاردان

میل گاردان چیست؟

یکی از فعالیت‌هایی که برای میل گاردان وجود دارد و انتقال نیرو از قسمت گشتاور و از قسمت جعبه دنده به دیفرانسیل است. بنابراین برای این که اتصالات از خودرو کنده نشود و برای جلوگیری از آن باید در اسرع وقت میل گاردان را به تعمیرگاه برد تا آن را تعویض یا تعمیر نمود.

واحد کنترل چیست؟

یکی از قسمت‌هایی که در خودرو وجود دارد به عنوان واحد کنترل موتور شناخته می‌شود البته این قسمت در مدت زمان طولانی‌تری خراب می‌شود. بنابراین خرابی آن کاملاً مشهود نیست البته خرابی که برای واحد کنترل وجود دارد بیشتر خطاهایی است که به صورت نرم افزاری به وجود می‌آیند.
برای از بین بردن خطا‌های نرم افزاری می‌توان از یک دستگاه دیاگ استفاده کرد دستگاه دیاگ تمامی خطاهای نرم‌افزاری را رفع می‌کند. واحد کنترل با توجه به نوع خودرو می‌تواند دارای ساختارهای متفاوت و همچنین قیمت متفاوت باشد.
بنابراین گران بودن یا ارزان بودن آن بستگی به نوع خودرو دارد در هر صورت می‌توان هزینه ثابتی را برای این قسمت در نظر داشت.

کارایی پمپ بنزین

یکی از قسمت‌هایی که معمولاً در باک خودرو وجود دارد پمپ بنزین است پمپ بنزین در اکثر خودروها در زیر صندلی و در قسمت عقب قرار داده شده است. برای این که متوجه شد پمپ بنزین خراب شده است راهکارهای ساده‌ای وجود دارند.
یکی از راه‌های ساده‌ای که می‌توان متوجه شد خرابی آن شد افت فشار بنزین می‌باشد البته پیشرانه‌ها نیز با مشکل مواجه می‌شوند با این حال اگر در هنگام روشن شدن خودرو به هیچ عنوان روشن شده یا استارت نخورد باید سالم بودن پمپ بنزین را چک کرد.
بنابراین فشار بنزین به میزان پمپاژ که پمپ بنزین انجام می‌دهد در غیر این صورت اگر بنزین به قسمت باک خودرو نرسد باعث می‌شود که خودرو نتواند کار خود را به درستی انجام دهد.

درب باک خودرو

درب باک را بشناسید

شاید جالب‌ترین قسمتی که در رابطه با قطعات خودرو باید بیان کرد درب باک باشد غالبا افرادی که خودرو دارند می‌دانند که درب باک به چه صورت است و چه ساختاری دارد. بنابراین یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین قسمت‌های خودرو درب باک می‌باشد.
اگر درب باک خراب شود و یا مشکلی برای آن به وجود آید نیازی به تعویض کردن آن وجود ندارد و بنابراین بدون این که هزینه‌های زیادی را بپردازید و یا این که به تعمیرگاه بروید می‌توانید از یک درب باک برای خودروی خود از سایت‌های معتبر فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو خریداری نمایید. حتی در منزل نیز می‌توان درب آن را تعمیر نمود.

هیت سینک بخاری

یکی از قسمت‌هایی که در بخاری وجود دارد هیت سینک بخاری است. این یکی از قطعاتی است که در سیستم بخاری خودرو وجود دارد. نکته‌ای که در رابطه با هیت سینک وجود دارد ایجاد یک رادیاتور در آن می‌باشد.
برای این که حرارت کافی به کابین خودرو بر سد آب رادیاتور خودرو وارد هیت سینک شده و حرارت آن به قسمت داخلی کابین منتقل می‌شود. محلی که هیت سینک در آن قرار داده می‌شود داشبورد خودرو است. با این حال این که مدت زمان طولانی را می‌تواند سالم بماند و در هر صورت خرابی زیادی به بار نخواهد آورد. خرابی‌هایی که برای این قطعه از قطعات یدکی خودرو ایجاد می‌شود شامل گرفتگی مجرای آن می‌باشد که باعث می‌شود بخاری نتوانند کار خود را به درستی انجام دهد.
نشتی آب رادیاتور مشکل دیگری است که باید از آن نام برد در هنگام نشتی آب این امکان وجود دارد که هر فرد که در داخل کابین نشسته باشد متوجه ورود مایع خنک کننده به داخل کامیون شود که این مورد باعث می‌شود که به این نکته پی برد که هیت سینک دچار مشکل شده است.

چراغ پلاک

یکی از قطعات لوازم یدکی خودرو که ارزان قیمت هم می‌باشد، چراغ پلاک است. همان طور که از نام آن مشخص است چراغ پلاک وسیله‌ای است که در زیر پلاک خودرو قرار می‌گیرد و حالت مناسبی دارند که بیشتر به صورت حبابی شکل می‌باشد. بنابراین این چراغ‌ها می‌توانند شماره پلاک را مشخص نمایند. بنابراین هنگامی که خودرو در فضاهای تاریک قرار می‌گیرد این چراغ‌ها می‌تواند شماره‌های روی پلاک را مشخص کند.
اگر خرابی برای چراغ‌های حبابی ایجاد شود جای نگرانی وجود ندارد بنابراین می‌توان به راحتی آن‌ها را تعویض کرد ارزان بودن و ساده بودن این لامپ‌ها باعث شده است که بتوان به راحتی به آن‌ها دسترسی داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *